About Me

My photo
Mari kita segera bersujud, Mohon ampun atas segalanya

Sunday, October 23, 2005

SALING MENGINGATKAN





Ingatkan Selalu Hati Kita





“Hari (Akhirat adalah hari) yang tidak bermanfaat lagi
harta maupun anak pinak.
Kecuali seseorang yang datang kepada Allah
dengan membawa hati yang sejahtera”
* surah Ash-Shu’araa’ [26: 88-89]

assalamu'alaikum wrt wbh..

Yaa Alloh ampunkanlah segala dosaku
maafkan lah kejahilan hambaMu
Ku sering melanggar laranganMu
dalam sedar ataupun tidak ku sering meninggalkan suruhanMu
walau sedar aku milikMu

Bilakah diri ini kan kembali kepada fitrah
sebentar pagiku ingat petangku alpa
begitulah silih berganti Oh Yaa Alloh
kau pimpinlah diri ini yang mendamba cintaMu
aku lemah aku jahil tanpa pimpinan dariMu
Ku sering berjanji didepanMu sering jua ku memungkirinya
pernah menangis kerana Mu kemudian ketawa semula
Bilakah diri ini kan kembali kepada fitrah
sebentar pagiku ingat petangku alpa begitulah silih berganti
Oh Tuhanku kau pimpinlah diri ini yang mendamba cintaMu
aku lemah aku jahil tanpa pimpinan dariMu
Kau pengasih Kau penyayang Kau pengampun
kepada hamba hamba Mu selangkah ku pada Mu
seribu langkah Kau pada ku Yaa Alloh
diri ini tidak layak ke syurga Mu
tapi tidak pula aku sanggup ke neraka Mu
ku takut pada Mu ku harap jua pada Mu
moga ku kan selamat dunia akhirat
seperti rasul dan sahabat

Wassalam

Yang Lemah

No comments: